Tisdag

Idag var en sån dag då jag inte hade lust eller energi för någonting. Sjukt trött imorse i skolan och när jag slutade vid tolv gick jag hem för att i stort sett decka i sängen. Tills jag kände att wtf, jag har ju hela dagen att göra något, måste ta vara på dagarna osv så jag gjorde ett ryck och begav mig ut, köpte en smoothie och började gå utan något mål. Tänkte att det var ett tag sedan jag sightsade i staden så var dags att se lite nytt haha😄
 
 
 
Riverwalk
 
 
 
Insåg att det fanns massa mysiga restauranger längst Riverwalk:en (översättningen flodpromenaden låter ju heltokigt?) som jag helt missat! Fanns även massa sittplatser dit man gå för att t ex sitta och läsa en bok (som jag då tycker om att göra😅). Jag går annars alltid till en bänk i Millenium parken så hur nice som helst att hitta nya ställen som också ligger inom gångavstånd😊
 
 
Sedan gick jag till Eataly, vilket är en stor italiensk (nähä?) matbutik kombinerat med massa små restauranger. Har inte varit där tidigare men skall absolut gå tillbaka för att äta en gång😃
 
 
 
 
Satt utanför damernas😂
 
 
 
 
 
På vägen hemåt såg jag den här härliga bilen😄
 
 

Kommentarer:

1 Caroline :

Vilket härligt stråk det verkar vara. Kul att hitta något nytt. Klart att du ska testa den italienska restaurangen. Kommer säkert smaka otroligt gott.
Trodde annars att du inte hade mer att utforska i Chicago, såsom du gått överallt! 😉💪

Kommentera här: